W tym artykule przybliżymy, czym jest profil firmy w Google oraz jakie daje korzyści i możliwości Twojemu gospodarstwu. Profil firmy, a w Twoim przypadku profil gospodarstwa to darmowe i bardzo popularne narzędzie, które pozytywnie wpłynie na sprzedaż mięsa w internecie. Za jego pomocą możesz zbierać opinie o swoim gospodarstwie, wyświetlać się w mapach google, być polecanym osobom, które szukają mięsa w internecie w swojej lokalnej okolicy i wiele więcej.

Tak więc zaczynajmy!

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka firmy w Google to bezpłatny profil firmy, który będzie się wyświetlał w wyszukiwarce google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Profil Twojego gospodarstwa wyświetli się po wpisaniu jego nazwy np. gospodarstwo kurka:

Lub też po wpisaniu frazy np. “gospodarstwa w mojej okolicy”:

Na swoim profilu Google możesz zamieścić między innymi:

  • Nazwę gospodarstwa
  • Jego kategorię
  • Adres
  • Godziny pracy
  • Numer telefonu
  • Adres strony internetowej
  • Linki do Social Mediów
  • Zdjęcia swojego gospodarstwa
  • Produkty, które oferujesz
  • Informacje na temat gospodarstwa
  • I wiele innych – tak naprawdę wszystko, czego chciałby się dowiedzieć Twój potencjalny klient

Dlaczego warto założyć profil firmy/gospodarstwa w Google?

Założenie profilu firmy w Google (wizytówki w Google) daje masę korzyści. Do najważniejszych należy:

  • Zbieranie opinii o swoim gospodarstwie – dzięki temu więcej osób Ci zaufa i chętniej kupi produkty, które oferujesz.
  • Wyświetlisz się w mapach google – gdy ktoś wpisze w mapie google frazę typu “gospodarstwa w mojej okolicy”, wyświetlisz się jako jeden z wyników. Dzięki temu będziesz mieć dodatkową możliwość znalezienia klientów.
  • Zamieścisz tam swoje dane kontaktowe – oprócz tego, że potencjalni klienci Cię znajdą, dodatkowo wyświetli im się Twój numer telefonu, adres mailowy i inne informacje kontaktowe. Możesz również zamieścić tam link do swojego profilu na Facebooku, aby ułatwić kontakt, lub nawet do ogłoszeń na OLX, czy też innym market place.
  • Pokażesz tam, jakie produkty oferujesz – do wizytówki google możesz dodać więcej informacji, a także produkty, które oferujesz. Dzięki temu w o wiele łatwiejszy sposób pokażesz potencjalnym klientom co mogą u Ciebie kupić, a to oczywiście przekłada się na lepszą sprzedaż.
  • Założenie profilu gospodarstwa w Google jest darmowe – dlatego też poświęcając jedynie 2-3 godziny na to, aby wszystko w odpowiedni sposób ustawić, bez żadnego dodatkowego kosztu, będziesz w sposób pasywny pozyskiwać klientów ze swojej okolicy.
  • Możesz dzięki temu zacząć tworzyć markę – nazwij soje gospodarstwo, może stwórz proste logo? Dzięki temu nie będziesz jakimś lokalnym hodowcą, od którego ktoś kupuje mięso, a staniesz się faktycznie brandem, który można w łatwy sposób polecać znajomym.

Jak założyć profil swojego gospodarstwa w Google?

Jest to bardzo proste zadanie i z pewnością sobie z nim poradzisz.

Swoją firmę możesz dodać na 3 sposoby:

  1. Wpisz jej adres na pasku wyszukiwania. Po lewej stronie w profilu firmy kliknij Dodaj swoją firmę.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy dowolne miejsce na mapie. Następnie kliknij Dodaj swoją firmę.
  3. W lewym górnym rogu kliknij “Menu”, a potem Dodaj swoją firmę.

Możesz również bezpośrednio wejść na tę stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i postępować według instrukcji wyświetlanych na ekranie.

Jak zmaksymalizować korzyści z posiadania wizytówki w Google?

Samo założenie profilu to już spory sukces, jednak warto jest wykonać parę dodatkowych kroków, które zmaksymalizują korzyści z jego posiadania.

1. Dodaj jak najwięcej informacji – zdecydowanie warto jest wypełnić każde okienko przy zakładaniu profilu swojego gospodarstwa. Po pierwsze, sprawi to, że wizytówka będzie się częściej wyświetlać, a po drugie dasz więcej informacji swoim potencjalnym klientom, co ułatwi sprzedaż produktów.

Dlatego też oprócz podstawowych danych, zadbaj o to, aby odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania, dokładnie określ godziny otwarcia i dodaj wszystkie linki, jakie możesz.

2. Zadbaj o dużą ilość ładnych zdjeć – zdjęcia bardzo uatrakcyjnią wizytówkę, a także przełożą się na większą ilość odwiedzin Twojego profilu przez potencjalnych klientów. Dlatego też na swoim profilu warto jest zamieścić zdjęcia swojego gospodarstwa, zwierząt, oraz produktów, które oferujesz.

Dodatkowo, warto jest również zadbać o logo swojego gospodarstwa, ponieważ pozwoli to na jego łatwą identyfikację wizualną oraz przełoży się na łatwiejsze zapamiętanie przez klientów.

3. Dodaj do wizytówki produkty, które oferujesz oraz ich ceny – do swojego profilu, możesz również dodać produkty, które masz w swojej ofercie wraz z ich cenami. Dzięki temu klienci w łatwiejszy sposób dowiedzą się co oferujesz oraz za jaką cenę. Zwiększy to pozycję Twojej wizytówki, a także przyciągnie większą ilość klientów, którzy szukają właśnie Twoich produktów.

4. W miarę regularnie publikuj informacje o promocjach, innych godzinach otwarcia, specjalnych ofertach i tym podobnych na swoim profilu tak, aby przeglądający byli na bieżąco i chętniej się do Ciebie odezwali.

Zdecydowanie zachęcamy do założenia swojego profilu firmy i mamy nadzieję, że pomogliśmy!

Może Cię również zainteresować: Jak sprzedawać mięso w internecie?

 



Chcesz żebym się zajął marketingiem w Twojej firmie?

REKLAMA E-BOOK (KWADRAT) (Relacja na Instagram) (2)

Nie wiesz od czego zacząć i jaka usługa będzie dla  Ciebie odpowiednia? Najlepszym pierwszym krokiem jest rozmowa telefoniczna ze mną.

Podczas darmowej 15-minutowej rozmowy telefonicznej będę mógł odpowiedzieć na Twoje pytania związane z marketingiem lub moimi usługami oraz zaproponować wstępne rozwiązania dla Twojego biznesu.

REKLAMA E-BOOK (KWADRAT) (Relacja na Instagram) (2)