Jeśli jesteś lokalnym rolnikiem i chcesz sprzedawać swoje mięso w internecie, to w tym artykule dowiesz się jak to zrobić. Przedstawimy tutaj podstawowe sposoby na sprzedaż własnego mięsa w internecie, tak aby całe przedsięwzięcie było zyskowne, a klienci sami się do Ciebie zgłaszali.

Tak więc zaczynajmy!

Ogłoszenia w serwisach

Najprostszą, najszybszą i stosunkowo najtańszą opcją na sprzedaż swojego mięsa w internecie jest zamieszczanie ogłoszeń na serwisach ogłoszeniowych.

Możesz to zrobić na:

  • OLX
  • Facebook Marketplace (Ogłoszenia na Facebooku)
  • Lokalnych grupkach na Facebooku z Twojej miejscowości
  • Na naszej stronie – gdziepomieso.pl

Zamieszczenie ogłoszeń na tych platformach jest bardzo łatwe i szybkie – dzieki temu możesz w łatwy sposób dotrzeć do osób, które mogłyby być zainteresowane zakupem Twojego mięsa.

Własna strona internetowa/wizytówka

Jeśli nie chcesz polegać wyłącznie na ogłoszeniach na takich portalach takich jak olx, czy facebook market place, warto jest zainwestować w prostą stronę wizytówkę Twojego gospodarstwa.

W tym celu konieczne jest wykupienie domeny z nazwą Twojego gospodarstwa, zakup hostingu i stworzenie na nim strony internetowej. Możesz wykonać to samodzielnie lub też zlecić – prosta wizytówka to mały koszt w granicach około 500-1000 zł.

Możesz też pójść o krok dalej i postawić od razu cały sklep internetowy z mięsem, gdzie będziesz mieć możliwość bezpośredniego dodawania produktów, które potencjalny klient może zakupić bezpośrednio przez stronę.

Aby sprzedawać przez swoją stronę/sklep internetowy z mięsem musisz jeszcze przyciągnąć na nią ruch i możesz to zrobić za pomocą sposobów podanych poniżej.

Content marketing dla Twojego gospodarstwa

Content marketing to po prostu marketing treści. Polega na tworzeniu artykułów, postów na social media, filmików i innych treści, które zainteresowałyby Twoją grupę docelową. Główną zaletą tego typu marketingu jest to, że jeśli tworzysz treści samodzielnie, to dotarcie do użytkowników jest darmowe – jednak czasem potrafi zająć trochę czasu.

Fanpage na Facebooku

Jeśli nie masz własnej strony internetowej, zdecydowanie warto jest założyć własny fanpage na Facebooku. Jest to darmowe i warto go traktować jako miejsce, w którym zamieszczasz informacje dotyczące Twojego gospodarstwa, nowe wydarzenia, promocje, oferty i inne tego typu rzeczy.

Na fanpage możesz przekierowywać osoby, które mogłyby być zainteresowane zakupem – a tam będą mogły to zrobić za pomocą chatu.

Filmy na YouTube

Filmy na YouTube to trochę dłuższe treści na parę, paręnaście, a nawet parędziesiąt minut, które są Tworzone w celu rozrywki  i edukacji Twojej grupy docelowej, czyli osób, potencjalnie zainteresowanych zakupem Twoich produktów.

Możesz na przykład nagrywać Twoją codzienną pracę na gospodarstwie, tłumaczyć jak wygląda tego typu praca, dzielić się swoją wiedzą odnośnie hodowli zwierząt i inne tego typu rzeczy. Kluczem do sukcesu jest tutaj autentyczność i tworzenie ciekawych oraz angażujących filmów.

Zdecydowanie warto jest nagrywać tego typu filmy, ponieważ możesz dzięki nim w łatwy sposób dotrzeć do zainteresowanych osób oraz polecać i pokazywać swoje produkty co zdecydowanie przełoży się na Twoją sprzedaż.

Filmiki na TikToku

Filmiki na TikToku to o wiele krótsze wersje filmów na YouTube – zazwyczaj o długości 1-2 minut. Mają one ogromny potencjał viralowy, czyli możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby odbiorców.

Mimo tego, że tego typu filmiki kojarzą się z wygłupami, wcale nie trzeba podchodzić do nich w taki sposób – możesz równie dobrze nagrywać takie same treści jak na YouTube, tylko bardziej dynamiczne, szybsze, ciekawsze i krótsze.

Takie podejście pozwala na zdobycie sporej liczby wyświetleń, a co za tym idzie ruchu na Twój fanpage na Facebooku lub stronę internetową gospodarstwa.

Reklama Płatna – Facebook ADS, TikTok ADS, YouTube ADS

Inną opcją pozyskania ruchu jest również reklama płatna, czyli płacenie za wyświetlanie się konkretnym osobom z Twojej grupy docelowej. Tego typu rozwiązanie jest bardziej kosztowne, ponieważ wymaga po pierwsze odpowiedniego ustawienia reklam, a po drugie dodatkowego budżetu na to, aby reklama płatna po prostu działała.

Jednak jest ono o wiele szybsze niż zdobywanie użytkowników organicznie, ponieważ będziesz się im wyświetlać od razu. A co więcej, będziesz pokazywać się jedynie starannie dobranym użytkownikom na podstawie ich zainteresowań oraz zachowań w internecie.

Mamy nadzieję, że ten podstawowy artykuł pomógł Ci lepiej zrozumieć, na czym polega marketing w internecie oraz w jaki sposób możesz sprzedawać swoje mięso online.

Chcesz żebym się zajął marketingiem w Twojej firmie?

REKLAMA E-BOOK (KWADRAT) (Relacja na Instagram) (2)

Nie wiesz od czego zacząć i jaka usługa będzie dla  Ciebie odpowiednia? Najlepszym pierwszym krokiem jest rozmowa telefoniczna ze mną.

Podczas darmowej 15-minutowej rozmowy telefonicznej będę mógł odpowiedzieć na Twoje pytania związane z marketingiem lub moimi usługami oraz zaproponować wstępne rozwiązania dla Twojego biznesu.

REKLAMA E-BOOK (KWADRAT) (Relacja na Instagram) (2)