
Nasz klient, firma sprzedająca akcesoria wędliniarskie, chciała zwiększyć sprzedaż narzędzi i akcesoriów w swoim sklepie internetowym. W odpowiedzi na ten cel uruchomiliśmy kampanię płatnych reklam na Facebooku, skupiając się na targetowaniu osób zainteresowanych domowym wyrobem wędlin i gotowaniem.
Cele kampanii:
- Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
- Promowanie asortymentu narzędzi i akcesoriów wędliniarskich
- Osiągnięcie jak najniższego kosztu zakupu
Strategia:
- Stworzenie segmentów odbiorców na Facebooku, uwzględniając zainteresowania związane z gotowaniem, wędliniarstwem i kuchnią tradycyjną.
- Użycie dynamicznych reklam produktowych, które automatycznie wyświetlały asortyment sklepu osobom, które miały największe prawdopodobieństwo zakupu.
- Przygotowanie osobnej kampanii edukacyjnej, która pozwoliła dotrzeć i zachęcić do aktywności grupy docelowej z naszymi reklamami. Następnie ponowne dotarcie do tych osób z reklamie remarketingowej.
- Regularne testowanie kreacji reklamowych oraz optymalizacja kampanii w oparciu o wyniki w celu poprawy wskaźników efektywności.
Wyniki 6 miesięcznej kampanii:

- Liczba zakupów: 1970
- Koszt kampanii: 5987 zł
- Średnia wartość zakupu: ~140 zł
- Koszt zakupu (CPA): 3,04 zł za transakcję
- ROAS: 46,07
Podsumowanie:
Kampania wygenerowała 1970 zakupów przy całkowitym budżecie 5987 zł, co oznacza, że koszt pozyskania jednego klienta wyniósł jedynie 3,04 zł. Przy średniej wartości koszyka na poziomie 140 zł, kampania wygenerowała 275 800 zł przychodu. Dzięki temu ROAS wyniósł 46,07, co oznacza, że na każdą złotówkę wydaną na reklamy, firma uzyskała 46,07 zł przychodu.